dilluns, 6 de maig del 2013


STRUDEL DE POMA





Ingredients:

- 1 planxa de pasta full
- 3 pomes grans
- 30 g. panses
- 2 cullerades soperes de pa ratllat
- 50 g. de mantequilla
- 1 rovell d'ou
- 3 cullerades soperes de sucre
- 1 culleradeta de café de canyella
- OPCIONAL: nous, pinyons, ametlles o altres fruits secs...


Elaboració:

Posar les panses a remulla amb aigua o vi blanc dolç per hidratar-les.

Pelar les pomes i tallar-les finetes com si fós per fer truita de patata.

En una paella posem la meitat de la mantequilla i el pa ratllat, remenem fins que estigue una mica tostat.

Estirem, si cal, la pasta full fins que quede fina (la de LIDL ja ve estirada).

Pintar tota la pasta amb la resta de la mantequilla fosa (jo al microones).
Afegim el pa ratllat a un costat de la masa i damunt afegim les pomes, les panses, alguns fruits secs (opcional).

Mesclem el sucre amb la canyella i afegim a sobre de la poma.

Tapem amb l'altre costat de pasta o enrotllem com un braç de gitano (es pot fer de les 2 maneres). Tanquem bé i posem en una safata de forn amb paper vegetal.

Pintar per damunt amb el rovell de l'ou i afegir una miqueta de sucre per damunt.

Col·locar al forn a 180º durant 25 min. aprox. o fins que estiga dauradet.

Ja està! Ens ho podem menjar calent o fred, com més ens agrade.



NOTA: es pot ficar ametlletes trossejades damunt del braç, i també es pot afegir el sucre després de treure'l del forn (glass).
La recepta original porta molta més canyella, però això ja va al gust de cadascú.

És molt típic menjar-ho calent acompanyat amb crema anglesa.

Aquesta recepta és una adaptació de l'original que m'ha passat Encarna Viol, ja que la va portar un dia de postres i la vaig trobar molt bona. Moltes gràcies Encarna!

4 comentaris:

  1. Jo ne faig de nous o de llavors de rosella, però la pasta la faig jo.
    A vore quan tinc una estoneta i puje la recepta.

    ResponElimina
  2. Aquesta l'hem de provar. Per cert tens un premi al nostre blog. Felicitats pel blog i pel premi. Ens ha agradat molt el teu blog.

    ResponElimina
  3. No he preparat mai un strudel de poma!!! Serà qüestió de provar-ho!!!!
    T'acabo de descobrir i per la teva manera d'escriure has de ser de les Terres de l'Ebre, oi?? Jo també ho sóc!!! De la Ribera d'Ebre!!! Em quedo de seguidora teva!!!!
    Salut!!
    Olga

    ResponElimina
  4. Anònim7/08/2013

    Tens un premi al meu blog https://gaudintdelacuina.wordpress.com/
    Moltes felicitats!
    Marta

    ResponElimina